Overlijden medeparochiaan en dorpsgenoot
de heer Wim Jacobs

Met verbijstering ontvingen we het verdrietige bericht dat ons plotseling is ontvallen medeparochiaan en dorpsgenoot dhr. Wilhelmus Hendrikus Jozef Jacobs, voor ons Wim. Zeer goed bekend in het dorp, een echte "Nesser”, waar hij menig cv-klus heeft geklaard. Altijd in voor een praatje, met een nuchtere kijk op de zaak, steeds vriendelijk, oprecht geïnteresseerd.
Toren klimmen deed hij graag met zijn kleinkinderen, waar hij zeer gek mee was. Op de terugweg even luisteren naar het orgelspel, 'Aan de Amsterdamse Grachten' deed hem schateren van het lachen. Zomaar op een zondag even de kerk in om samen met zijn dochter naar het trompetteren te luisteren van zijn schoonzoon vond hij leuk en daar genoot hij van. De kerk als baken van Nes vond hij imposant en “...moest toch bewaard blijven voor de toekomst…", zo vertrouwde hij me eens toe.
Wielrennen was een van zijn geliefde hobby’s. Zo kwam je hem dan ook regelmatig tegen, in hoog tempo, over de Amsteldijk. Alleen of samen met een familielid, genietend op de fiets. Ook dinsdag stapte hij op de fiets, waarbij hij tijdens het fietsen door een noodlottig ongeval werd getroffen.

De uitvaartplechtigheid onder leiding van mw. Elly van Rooden zal gehouden worden op dinsdag 08 juni a.s. om 11.00uur, bij ons in de St.Urbanuskerk. Alvorens Wim naar de kerk wordt gebracht, zal hij nog een laatste ereronde door het dorp maken zodat diegenen die niet bij de uitvaartdienst aanwezig kunnen zijn, zo toch afscheid kunnen nemen middels een laatste groet. Na de viering zal Wim worden begeleid naar zijn laatste rustplaats op het parochiekerkhof “Vreedenhof”.

Vanwege de afgekondigde maatregelen door de overheid kan men tijdens de viering waarin we afscheid nemen van Wim alleen op uitnodiging van de familie aanwezig zijn. Men wordt verzocht om bij entree, het lopen door en bij het verlaten van het kerkgebouw een eigen mondkapje te dragen.

We wensen familie en allen die hem nu zo moeten missen, heel veel sterkte bij het dragen van dit verlies.